آموزش مقدماتی هوش مصنوعی با پایتون

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از جمله مواردی است که امروزه در صنایع مختلف جایگاه ویژه ای دارد. پایتون زبان برنامه نویسی می باشد که از این پتانسیل بهره می برد. برای آشنایی با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با پایتون، ابتدا زبان برنامه نویسی پایتون به شما آموزش داده می شود، سپس به بررسی کامل دوره آموزش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با پایتون پرداخته خواهد شد. پیش نیاز این دوره ، مسلط بودن به مباحث ویندوز ، اینترنت و اکسس (یا یکی از پایگاههای داده) میباشد.

  • 4.5/5.0
  • 12 شرکت کننده
  • مقدماتی
  • آخرین بروزرسانی 1402/09/22
  • حضوری
آموزش مقدماتی هوش مصنوعی با پایتون

توضیحات دوره

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا تفسیر شده برای برنامه نویسی عمومی است. در دوره جامع هوش مصنوعی با پایتون بطور کامل مباحث این زبان برنامه نویسی را فرا خواهید گرفت.

در این دوره چه آموزش داده می شود؟

در گام اول برنامه نویسی نیاز است با مفاهیم پایه و Concept های برنامه نویسی آشنا شوید. این مفاهیم پایه می توانند ساختمان های داده ، ساختار های تصمیم و انتخاب ، ساختارهای تکرار ، کار با توابع ، سازنده ها ، کار با فایلها ، کتابخانه های استاندارد و… باشند. البته مهمترین هدف در این قدم ، تفکر برنامه نویسی است (که درواقع منحصر به یک زبان برنامه نویسی خاص هم نیست) تلاش اینست که این تفکر در قالب پروژه های الگوریتمی در طول جلسات یا پس از اتمام آموزش یک مبحث، در قالب جلسات پروژه محور به کارآموز منتقل شود.

چی یاد میگیریم؟

در دوره آموزش مقدماتی و پیشرفته هوش مصنوعی با پایتون در آموزشگاه نخبگان آراد اسلامشهر یاد خواهید گرفت که با برخی از ابزارهای دم دستی و بسیار کاربردی زبان پایتون مشابه کتابخانه Requests و چندین مفهوم بسیار مهم در دنیای برنامه نویسی یعنی کار با عبارات با قاعده یا Regex ها ، API های زبان برنامه نویسی پایتون (برای ارتباط برنامه ها باهم) چگونه کار کنید. در این دوره آموزشی با مهمترین مبحث زبانهای برنامه نویسی که همان برنامه نویسی شی گرا هست آشنا خواید شد.

پایگاه داده MySQL

یکی از مهم ترین مواردی که در دنیای نرم افزار وجود دارد ، بحث داده و ذخیره سازی آن است ، اکثر نرم افزار ها ، وب سرویس ها و اپلیکیشنهای موبایل و … با داده هایی سروکار دارند، در حداقل ترین حالت اینکه اطلاعات پایه ای کاربرانش را باید ذخیره کند و یکسری Authentication هایی (احراز هویت کاربران در برنامه) انجام دهند تا نرم افزارهای حسابداری و مدیریت مالی که بصورت کلی با داده و اطلاعات سروکار دارند.

در گذشته، قبل از پایگاه داده های ارتباطی (Relational Databases) از سیستم های فایلی استفاده میشد، بعدها پایگاه های داده ارتباطی و NoSQL و … مطرح شدند. در این مبحث هدف این است که با عملیات اساسی و اصلی روی دیتابیس یعنی CRUD روی دیتابیس آشنا خواهید شد.

در ابتدا یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید یک سرور محلی در سیستم خود با Xampp Server ایجاد کنید و از طریق درایور MySQL با پایتون به آن Connect شوید و در ادامه با عملیات اصلی پایگاه داده و زبان SQL و پیاده سازی آن در پایتون آشنا شوید.

برنامه نویسی گرافیکی (PyQt5)

قالب ظاهری هر نرم افزار (فرانت اند) یکی از مهمترین بخش های توسعه هر نرم افزاری است، زیرا که در نهایت کار ، کاربر نهایی از طریق این لایه است که با نرم افزار شما در ارتباط است و طراحی یک ظاهر خوب و جذاب میتواند سبب راحتی مخاطب در کار با نرم افزار و در نتیجه برقراری ارتباط بهتر با نرم افزار شما شود. در این قدم یکی از فریمورک های طراحی گرافیکی پایتون یعنی PyQT5 را بررسی میکنیم. QT برای C++ توسعه داده شده است و یکی از مهمترین مزیت های آن مالتی پلتفرم بودن آن است.

برای طراحی گرافیکی بصورت کلی دو رویکرد وجود دارد ، رویکرد اول : کد نویسی برای تک تک Widget ها و اجزای گرافیکی پروژه است و رویکرد دوم : استفاده از یک GUI Builder (نظیر QT Designer) که در این بخش به هر دو این دو روش خواهیم پرداخت (با تمرکز بر رویکرد دوم) ، هدف نهایی این مبحث آشنایی با برنامه نویسی رویدادگرا یا Event Based Programming خواهد بود ، برای تمرین یک ماشین حساب گرافیکی را از صفر تا صد طراحی و برنامه نویسی خواهیم کرد.

فریمورک ها و پکیج های کاربردی در پایتون

در این قدم با تعدادی از فریمورک ها و پکیج های پایتون آشنا خواهید شد. در پایتون تقریبا برای هرکاری پکیجی توسعه داده اند و تا اینجای کار شما با یادگیری بخش عظیمی از زبان پایتون ، توانایی یادگیری هر پکیجی را خواهید داشت .

برخی از بسته های پرکاربرد پایتون مانند Numpy و Matplotlib (زیرا که در اکثر پروژه ها بخصوص برای کار با تصاویر نیاز به ماتریس های استاندارد Numpy خواهید داشت). مقدماتی از کار با تصاویر و آشنایی با OpenCV ، مقدمات خواندن و ارسال ساختارمند اطلاعات به سمت وب و آشنایی با Scrapy و Selenium

هوش مصنوعی (AI) ، یادگیری ماشین (Machine Learning) ، یادگیری عمیق (Deep Learning)

در گام آخر دوره آموزش مقدماتی و پیشرفته هوش مصنوعی با پایتون لازم است با یکی از حوزه های دنیای پیش روی پایتون آشنا شوید. مهم ترین دلیل محبوبیت پایتون پکیج های مهم و بسیار کاربردی و در عین حال راحت پایتون برای کار هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با پایتون است بطوریکه اولین انتخاب اکثر تحلیل گران داده و افرادی که در زمینه یادگیری ماشین کار میکنند پایتون و کتابخانه های فوق العاده ی آن است.

کتابخانه Scikit Learn برای کار با مسائل هوش مصنوعی (مسائلی نظیر Classification و Prediction و …) ، در این بخش علاوه بر بررسی این کتابخانه سه پروژه جذاب هم خواهیم نوشت و استفاده عملی از هوش مصنوعی را خواهیم دید.
پروژه تشخیص پاس شدن یا نشدن دانشجویان با استفاده از iq بوسیله ی Bayes Classifier
پروژه تشخیص جنسیت بر اساس قد و وزن KNN Classifier
پروژه پیش بینی جمعیت با Regression
شروع کار یادگیری عمیق یا ژرف (Deep Learning)
شبکه های عصبی مصنوعی (Artificial Neural Networks)
مدل Perceptron
مدل MLP(Multilayer Perceptron)
شبکه های عصبی کانوولوشنال (CNN)
معماری های معروف CNN
LeNet
AlexNet
VGG16
VGG19
GoogleNet
ResNet
آشنایی با کتابخانه Keras برای پیاده سازی شبکه های عصبی مصنوعی
آشنایی با Google Colab

دوره آموزش هوش مصنوعی با پایتون مناسب چه افرادی است ؟

افرادی که تا کنون با برنامه نویسی آشنایی چندانی نداشته اند میتوانند با پیمودن گام های این دوره در انتهای کار به یک برنامه نویس تبدیل شوند که میتوانند به حل مسئله بپردازند و با پیاده سازی هوش مصنوعی آشنا شده است.
افرادی هم که با برنامه نویسی آشنایی دارند اما میخواهند به زبان قدرتمند پایتون مهاجرت کنند میتوانند از این دوره بهره ببرند و با برنامه نویسی شی گرا، برنامه نویسی گرافیکی و کار با دیتابیس و … از همه مهمتر هوش مصنوعی آشنا شوند.مهم ترین مخاطب این دوره علاقه مندان به برنامه نویسی و افرادی هستند که پایتون را برای قدرتی که در زمینه ی یادگیری ماشین به سبب پکیج های کاربردی اش دارد انتخاب کرده اند.

سطح زبان پایتون؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا تفسیر شده برای برنامه نویسی عمومی است ، این زبان دارای یک فلسفه طراحی است که بر خواندن کد ، به خصوص با استفاده از فضای خالی مهم استوار است. Python دارای یک سیستم نوع پویا و مدیریت حافظه خودکار است و پارادایم های چندگانه برنامه نویسی را پشتیبانی می کند. مفسر پایتون برای بسیاری از سیستم عامل ها در دسترس است ، این زبان برنامه نویسی معمولا به عنوان یک زبان اسکریپت نویسی برای وب اپلیکیشن ها استفاده می شود به طوری که می تواند به شکل اتوماتیک بسیاری از تسک ها را انجام داده و انجام برنامه نویسی را موثرتر نماید.

یادگیری پایتون؟

یادگیری این زبان به نسبت بسیار ساده است و برنامه نویسان می توانند در حداقل زمان برای بازار کار نوظهور و جالب آن آماده شوند ، بر اساس گزارش ACM ، پایتون پراستفاده ترین زبان برای آموزش‌های مقدماتی برنامه نویسی میان ۳۹ دانشگاه معتبر آمریکا است همچنین بنا بر آمار سایت indeed میانگین درآمد توسعه دهندگاه پایتون در آمریکا حدود 115،000 دلار در سال است. در واقع پایتون یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی است که هکرها برای نوشتن ابزار ها و اکسپلویت ها از آن استفاده می کنند ، کارآموز در دوره آموزش جامع پایتون در آموزشگاه نخبگان آراد اسلامشهر ، با نوشتن ابزار های مختلف تست نفوذ و اکسپلویت به زبان Python آشنا می شود.

چرا آموزشگاه نخبگان آراد اسلامشهر؟

جالب است بدانید کدهای نوشته شده در زبان برنامه نویسی پایتون و هوش مصنوعی در محدوده وسیعی از پلتفرم ها مانند لینوکس ، ویندوز ، مک و حتی گوشی های موبایل و … قابل اجراست ، لازم به ذکر است که زبان برنامه نویسی پایتون در شرکتها و سازمانهای بزرگی چون ناسا ، گوگل ، یاهو و … بصورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرد .

آموزش پایتون در مجتمع فنی نخبگان آراد اسلامشهر ، شامل تمام مباحث مربوط به مقدماتی و پیشرفته بوده و بصورت کاملا عملی و پروژه محور برگزار میگردد و در طی دوره تمرینهای عملی حین کلاس و تمرین در منزل نیز جزو متدهای آموزشی منسجم این مجموعه میباشد . همچنین کارآموزان این دوره در انتها با قبولی در آزمونهای کتبی و عملی سازمان فنی و حرفه ای میتوانند مدرک معتبر و قابل ترجمه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور را دریافت کنند و از این مدرک برای ایجاد شغل ، استخدام و مهاجرت استفاده نمایند.


مشخصات دوره
  • تعداد جلسات 40
  • طول دوره 80 ساعت
  • سطح دوره مقدماتی
  • نوع برگزاری دوره حضوری
  • تاریخ بروزرسانی 1402/09/22
  • گواهینامه دوره مدرک فنی و حرفه ای

آموزش مقدماتی هوش مصنوعی با پایتون
مهدی نوبهار

برنامه نویس - گرافیک

  • 4.5/5.0

دسته بندی ها